Jul, Jul, strålande Jul

Dagen före dagen före dagen. Snart är det Jul. Jag får två Julaftonsfiranden, ett redan imorgon. Idag blir det Städa och ta fram julsaker till ljudet av julmusik som väljs ut av far. Klär granen gör han också. Alltid enligt hans stil, ingen får säga emot. Hos Mor klär alla tillsammans som en enda stor familj, det kan gå fel det också. Hos far finns ett överflöd av bakelser som hör julen till, jag vet inte när de bakades för jag var inte med. Hos mor har bakelserna än inte infunnit sig för de ska alla göra tillsammans även fast det inte finns plats runt spisen.

Jag är aldrig glad på julafton, bara helt vanligt lugn och trevlig. Måste man ha en tro att skylla på för att ge varandra saker och säga att gemenskapen är viktig? Men om den är så viktig varför är det alltid bara familjen man ska fira jul med? Jag vill gå ut till människor runt om och ge dem saker. Även om det så bara blir en kram. Eller en puss.
En puss.....

Julen är till för att föra människor närmare varandra, så säger alla. Men kan man tvinga människor att känna så?

Trots allt detta säger jag:


God Jul
Saxx





(Min sanning: Vill hoppa i en hög med snö, vila där tills du kommer och väcker mig ur dvalan.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0