Stormens öga

Hejsan,
underbar dag
ligger på mage
vill skriva långt, men jag vet inte vad
det pulserar i takt med blodet
yoga kanske?
Oscar och Sara var här förut, vi spelade "vem där?" och ett halft parti "monopol".
Svarsboken gav upphov till några skratt och jag fick Oscars fot i ansiktet.
Fikade med Bea, Stina och Emmy förut.
Det var extrabra.
Historier i vågor.
(en gång till)
Fint väder ute idag, andra hälften i alla fall.
(mera)
Bara fyra teaterföreställningar kvar nu
vi fick stående ovationer igår (det förtjänar en smilgubbe) :).
(just my luck)
Oscar ha....
(skakningar)
..r färg...
(igen)
...at håret blont.
(några sekunder innan)



Vill ni höra min dikt till svenskan?
Jag skriver den, ni behöver ju inte läsa.

Likt daggen i gräset flyr jag solen
mörker är min hemvist
människor föraktar mig liksom kloakråttan
mitt liv liknar inte de normalas
men de normalas liv är mitt
likt ett stjärnfall kan du se mig svepa över himlavalvet
jag söker i evigheten






Saxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0