Alla hjärtans dag

Idag har varit en underbar dag. Det började med att jag vaknade vid 20 över nio, jag skulle till tandläkaren. Jag ställde mig upp i mitt mörka rum och sträckte på mig, öppnade dörren. Solen lyste in utan för mitt rum, en helt otrolig känsla att bara kliva ut i solljus. Jag satte mig vid teven och åt frukost, (rostade mackor och juice), hunden kom och tiggde jättesött. Sedan bar det av till tandläkaren, jag kom lite tidigt eftersom jag inte visste riktigt när jag skulle vara där. Men då visade det sig att den personen som var före mig inte hade kommit så jag fick dennes tid. Inga hål eller något annat nämnvärt. Jag gick hem och satte min mp3 på laddning, gick sedan till stereon och njöt av Roddan (^^; hehe Rod Stewart) medan jag läste Narnia som jag lånade igår. Mp3:n som varit urladdad jättelänge var som men kick på bussen till katrineholm, bara glada låtar då i solskenet. Jag anlände till duveholm. Precis när jag stiger av bussen ser jag "folket" (menar Ida, Lina, Rebecca, Maria och Simone). Jag antar att de är på väg till matsalen och går ikapp dem för att göra dem sällskap. De säger att det är soppa, men istället blir vi överraskade, det var pannkakor! Vi hade håltimme efter det, vilken jag spenderade med att läsa Narnia, prata med vänner och berätta för Becca att jag hade sett ett inramat papper hos tandläkaren där det stod hur bra en vingåkersbo är. Sedan var det historia, där bjöd Simone på supergoda muffins och J - O var snäll och hämtade kaffe till många. Men också Lina bjöd på gelehjärtan och på lappar med fina uppmuntrande ord. Vi slutade sen vid tre och jag och Ida gick glada och flummiga hem till henne. Där bakade vi kladdkaka och pluggade svenska, vilket visade sig vara riktigt roligt. Vi flummade visst lite på slutet och tog lite kort. På kvällen var det Bio (Thank you for smoking) det var en riktigt bra film. Jag fick affischen! Nu ska jag och Ida slappa lite för vi har sovmorgon imorgon och bara en lektion!



Det var allt för idag, den bästa alla hjärtans dag jag varit med om.

Tedrickande make my day.



Saxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0