Djurdag

Oj! Ännu en underbar dag. Idag har jag hälsat på vargar, de blev så glada att de nafsade mig i kinderna. Sen försökte de slita sönder min rock bara för att de tyckte det var så roligt. Jag hade en sandig vargtass mitt fram på jackan ett tag. Jag åkte sedan till Tropicariumet, där hämtade vi döda möss. Det var sorgligt. Han som lämnade ut dem höll redan på att tina några andra lite större i varmt vatten (ja de var frysta innan :S). Han tryckte på dem som om de vore av gelé, hemskt!
När jag lungnat ner mig satt jag på kontoret och läste en av mina nyinvesterade böcker, Den unge Wherters lidanden av Johann Wolfgang von Goethe. (Kulturellt va^^)
Vi kom hem och jag sov ett tag med mp3:n i öronen, skönt skönt skönt!  Det blev dock inte så länge för moster kom och väckte mig med frågan: "Vill du följa med ut och mata ormarna?"
Först tackade jag  nej, men ångarde mig. Jag döpte två Boaormar, en heter Bob och en heter Vicktoria. Vicktoria är bara en liten unge som inte vill äta :'(. Jag ska hålla henne imorgon. Mosters kille sa: "Du kan få henne om du vill"
Oj, tänk en orm hemma. Men jag tackade nej, fast jag kanske ångrar mig ;)






Saxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0