En Tanke

Som vadå!
Jaa precis....en liten stund bara..
Bara en dröm...
en dröm.....ingen verklighet....
aldrig någonsin!
hit och dit.
två sidor av myntet
en djävul och en ängel tillsammansidetoändliga
oemotståndliga
båda
kyss mig fort.....eller.....inte..
låt mig vara fri....men håll mig instängd i buren sompassarjustförmigbaramig!
ensam
omringad
nära
sålångtbortattalltvirvlarisnödrivorochförsvinnerinnanjagenshunnit...nudda...
dragen av en kraft så svår att kämpa emot.....men jag kan
alltid....
stunden vill inte komma...inte komma till just den tidpunkten..
tiden är ett garnnystan dömt att förbli ihoptrasslad av katten som leker med det..
ge mig
ge mig just
ge mig just det....det...
friheten
fängelset
äventyr
trygghet
spänning
vetande
utforskarens ögon
sängens mjukhet
en kopp te
en katt som leker med garnystanet...
medan jag läser senaste boken om äventyr med en kopp te i handen.....
ensam...
leva sig in i boken och låtsas att det är jag som gör alla hjältemodiga bravader.....
utanför snödrivor som växer i takt med nedfallet.....
eller........
kasta sig ut fån en klippa med endast en töjbar lina vid foten som livets beskyddare
resaresaresa!
ströva omkring på Roms gator
träffa intressanta människor som jag....
ja just det...
som jag aldrig kommer att prata med igen......säga stopp...
blicka in i ett fönster där en katt leker med ett garnnystan och
kattens herre sitter i favorit fotöljen med äventyrsboken och en kopp med varmt te..
avundas och önska...
att det var jag.....




Saxx

Kommentarer
Postat av: ida w

tankar, åh du och jag är experter på det.
roms gator ska bli verklighet för oss någon gång min vän

2008-01-07 @ 00:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0