One day I fly away

Folk här på ett födelsedagsfika, inte mitt. De har nog ganska trevligt dessa oförståndiga människor vars hela liv utgår från statusen i vänkretsen. Vem som har varit med om det mest uppseendeväckande denna vecka, eller något som inte hände alls, återigen klagandets obeskrivliga pladder, om ingenting. De diskuterar att kvinnliga varelser inte ska eller vill ha hjälm på sig när de åker på motorfordon, (som för övrigt förstör blåmesarnas glada lek med dess giftiga efterlämningar), för att förstöra frisyren. Frisyren som det tog en mängd minuter att få färdigställd, vilket följs av frågan: "Har ni förresten märkt hur svårt det är att få håret perfekt när man vill ha volym på det?" Denna frågan inleder en diskussion om vilket shampo man ska använda. Förstår ni att jag inte klarar av att vara där mer än fem minuter åt gången?
Äsch, nu är jag orättvis. De är säkert underbara människor allihopa, särkilt min lilla söta mormor som sitter på soffkanten och bara lyssnar på de andras outtröttliga klagande visor på allt som livet har gett dem.







Saxx

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilket inte-likt-dig-men-ändå-likt-dig-inlägg. jag tycker om din mormor som jag inte har träffat, låter som min farmor

2008-03-09 @ 17:28:46
URL: http://idawalderlo.blogg.se/
Postat av: Saxx

Ida, nu glömde du skriva namn igen! ^^

2008-03-10 @ 07:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0